13 December

Mackmyra Den Första Utgåvan

  • Varunummer: 409
  • Land: Sverige
  • Distrikt: Sverige
  • Styrka: 46,1%
  • Pris: 543 SEK

Doft utan vatten : Mycket fattoner och rök.
Smak utan vatten : Spritig, Lockar om mycket om man tillsätter vatten, Får se om den håller vad den lovar.
Doft med vatten : En del rök men med en honungsbakgrund.
Smak med vatten : Nog höll den vad den lovade, Det händer en hel del med vatten i den. Lång eftersmak med en del rök och fattoner. Honung och vanilj fanns också med.
personligt omdöme : En svensk whisky på Lucia. Det var väl synnerligen bra. Dessutom en bra sådan. Mackmyra har lyckats med denna tycker jag. Eftersmaken är behaglig. Jag tycker däremot inte den passar utan vatten, Det blir den för spritig för. Det är en ung whisky och det märks. Lite beska slår också igenom.


Kommentarer
Postat av: Sven O L

Jag har svårt att bestämma mig, spritig och lite malt men jag saknar de svenska sommarängarna. Borde det inte smaka lite rökt enris också? Lite för tamt och ungt men nästa upplaga blir säkert bättre.

2008-12-13 @ 23:05:29
Postat av: JELA

Lite spritig och kände knappt någon rök.Betyg:5

2008-12-15 @ 10:26:15
URL: http://whiskyblogg.blogg.se/
Postat av: Håkan

Nja, svensk whisky får ursäkta, men den här luktar tuggummi och smakar .... sådär, lite trä med viss syrlighet.

Mitt syrliga betyg blir: 5

2008-12-18 @ 15:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0