14 December


Dags för ny whisky. Jag tycker det är mycket roligt att folk skriver kommentarer i min blogg. Det är precis det som den är till för, Så ni som kommenterar fortsätt med det och ni som inte gör det, Börja gärna. Det är alltid roligt att läsa vad ni andra tycker, så det uppskattas mycket.

Highland Park 15 Years

  • Varunummer: 10419
  • Årgång: 15 yo
  • Land: Storbritannien
  • Distrikt: Orkney
  • Styrka: 40,0%
  • Pris: 449 SEK

Doft utan vatten : Mjuk och fin doft av fat och sötma, Svagt inslag av Rök
Smak utan vatten : Rökighet och inslag av fat och sötma.
Doft med vatten : Dofterna framträdde så mycket rundare och mer välbalanserat efter vatten. Skön doft av Sötma och vanilj, Rök och kanske choklad.
Smak med vatten : Rund och jämn, Härlig rökighet och bra eftersmak.
Personligt omdöme : Highland Park har nog alltid varit en av mina favoriter och denna 15 åring är inget undantag. Jag tycker den är välbalanserad och mjuk med skön rökighet och lagom eftersmak. 449:- för denna whisky är verkligen billigt tycker jag. Man får väldigt mycket för pengarna. Har ingen aning om det är färgämne i denna men någon kanske kan upplysa mig om det. Däremot tycker färgen på den är väldigt vacker. Den är lagom mörk och nästan lite självlysande.


Kommentarer
Postat av: Sven O L

Äntligen, honungssmak av ljungen och lite aning rökighet, detta är en mycket bra whisky men 18-åringen är bättre. Trots allt, en njutningsfylld kväll.

2008-12-14 @ 22:18:35
Postat av: JELA

En fin whisky med lite sötma och rökighet. Njöt i fulla drag. Betyg:8

2008-12-15 @ 10:24:52
URL: http://whiskyblogg.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag äger ingen HP, men skulle gärna göra det, inte minst för att flaskorna och kartongerna är så snygga.

2008-12-17 @ 20:44:09
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Håkan

Mums fillibabba! En skön whisky att njuta i långa drag, även ute på Långedrag.

Sitter inte riktigt lika fint som den 18-åriga, men vadå!??!?!?

En njutning utan det där rökiga rivet och med lagom eftersmak.

Mitt långdragna betyg blir: 7 (på gränsen till 8)

2008-12-18 @ 15:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0