15 December


The Black Grouse Blended Whisky

  • Varunummer: 10447
  • Land: Storbritannien
  • Distrikt: Skottland
  • Styrka: 40,0%
  • Pris: 299 SEK

Doft utan vatten : Viss rökighet, Lite sälta.
Smak utan vatten : Stor i smaken och med inslag av rök.
Doft med vatten : Blir mycket mjukare i sin rökighet och sältan trädde mycket mer fram.
Smak med vatten : Välbalanserad smak med mycket inslag av hav och rök. Lång eftersmak som är behaglig.
Personligt omdöme : Famouse Grouse har enligt mig ett ganska oförtjänt dåligt rykte. Den vanliga Famousen kan jag hålla med om är ganska tuff och kärv och kanske inget man sitter och smånjuter av. Denna version däremot är välbalanserad och fin. Ger man den lite vatten så blommar den ut ordentligt. Innehåller mycket smak av Hav och rök. En bra sälta och en fin röksmak som är i bra balans. Eftersmaken är lång och mycket behaglig.


Kommentarer
Postat av: Håkan

En ovanligt bra blended, som lär vara gjord mestadels för svenska marknaden, eftersom svenskarna giller whisky mer åt det rökigare hållet.

En lyckad blandning från Famouse Grouse-gänget.

Ett stänk vatten lyfter fram nya nyanser som gör denna blended till en riktig höjdare.

Mitt blended betyg blir:7

2008-12-19 @ 13:52:14
Postat av: JELA

En whisky i min smak. Betyg:7. Några droppar vatten och det blir en 8:a.

2008-12-21 @ 20:43:55
URL: http://whiskyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0