17 December

Skrev detta och faktiskt 18 december på den 18 december men missade visst att trycka publicera, Det ber jag om ursäkt till mina läsare om och hoppas det inte kommer hända igen.


Johnnie Walker Green Malt 15 Years

  • Varunummer: 80201 - beställningssortimentet
  • Årgång: 15 yo
  • Land: Storbritannien
  • Distrikt: Highlands
  • Styrka: 43,0%
  • Pris: 399 SEK

Doft utan vatten : Tycker bara den doftar sprit.
Smak utan vatten : Smakade bättre än den doftade, Fortfarande mycket sprit men väldigt söt.
Doft med vatten : Nu doftar den mycket fint, Väldigt stark söt doft som kommer med vatten.
Smak med vatten : Ganska balanserad i smaken, Lite spritig. En del sötma.
Personligt omdöme : Ingen större favorit. Lite för spritig i smak och doft tycker jag. Eftersmaken var medellång men inte så angenäm. Denna fick 94 av Jim Murray och ett rejält lovord, Det håller jag inte alls med om. Inte hemsk men inte något jag kommer köpa.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Varför får jag tankarna på små gröna män???

Johny Walker borde nog ägna sig att promenera vidare med sina mer kända blandade sorter, det här med blandad malt har han inte lyckts vandra hem ordentligt.

Inte dålig, ger dock ingen "aha"-upplevelse. Undras om Jim Murray tog fel glas när han provade denna, för nå'n 94-poängare är det definitivt inte.

Medelmåttig whisky, helt enkelt, tycker jag, så mitt medlmåttiga betyg stannar (utan att vandra vidare) på en 6a.

2008-12-19 @ 14:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0