20 December

Talisker 10 Years

  • Varunummer: 411
  • Årgång: 10 yo
  • Land: Storbrittanien
  • Distrikt: Isle of Skye
  • Styrka: 45,8%
  • Pris: 419 SEK

Doft utan vatten: Mycket rök, Och såhär utan vatten ganska mycket sprit.
Smak utan vatten: Massor med rök, och även en del sötma.
Doft med vatten: Mer rök framträdder, En del tjära också, En underton av sötma.
Smak med vatten: Rök och sötma faktiskt.
Personligt omdöme: Vad roligt med en whisky som är både rökig och så framträdande söt. Bra fin och lång eftersmak. En fin njutningswhisky. Detta tycker jag är en bra Bok-och-bras whisky.


Kommentarer
Postat av: JELA

STOR rökig doft. Min whisky med några droppar vatten.Betyg:9.

2008-12-21 @ 15:48:24
URL: http://whiskyblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aaahhh! Några droppar vatten, se'n Smoke over the water!

En njutning som ligger kvar länge och bara smakar mer.

En smokey whisky som ger en lång, skööön avkoppling på kvällen.

Ett rykande färskt betyg ger en stark 8a (ja, ja, jag har krav, jag vet).

2008-12-21 @ 21:40:16
Postat av: svärsonen till Göran

Det är svärsones favorit. Förvånansvärt mycket pepparsmak, Gott

2008-12-21 @ 22:12:11
Postat av: Sven O L

Lite, lite vatten och sedan kan man sitta länge med den, mmmmmmm! Sötman gör den gott.

2008-12-21 @ 22:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0