6:e December

Nu har äntligen klockan slagit 17:00 och dags för nästa.

Bowmore 12 Years
  • Varunummer: 433
  • Årgång: 12 yo
  • Land: Storbritannien
  • Distrikt: Islay
  • Styrka: 40,0%
  • Pris: 399 SEK

  • Doft utan vatten : Mycket rökig
    Smak utan vatten : Rökig med viss tjära.
    Doft med vatten : Dofter av frukt framträder när man har i vatten, röken skår kraftig igenom och även tjäran.
    Smak med vatten : Frukt, Tjära och rök
    Personligt omdöme : Jag har alltid tyckt bra om Bowmore och detta var verkligen inget undantag, Denna var super. Perfekt rök och härlig tjära. Gillade speciellt hur den var även aningens söt med inslag av frukt. Denna whiskyn passar perfekt till en bra bok eller bara mys vid öppna brasan. Verkligen prisvärd.


    Kommentarer
    Postat av: Sven O L

    Jag har ingen öppen brasa men jag myser ändå, framförallt med lite vatten. Gott men inte för mycket, då tror jag att gommen tröttnar.

    2008-12-06 @ 17:42:04
    Postat av: anders brinte

    En av mina favoriter, denna gissade jag rätt på, det enda jag klarade tidigare var att den irländska kom från irland ;-)

    Postat av: Håkan

    Now we are talking... tasting!

    Helt klart en av mina favoriter också.

    Den här gången håller jag med Jim Murray: Most enjoyable!

    Mitt betyg (enligt Johny's betygskala): 8 med ett litet rökigt plus i kanten.

    2008-12-07 @ 23:15:26
    Postat av: JELA

    Min favorit så här långt! Betyg enl Johny´s skala:8

    2008-12-09 @ 17:11:59
    URL: http://whiskyblogg.blogg.se/
    Postat av: Golfer

    I mitt glas ikväll.

    2008-12-19 @ 19:41:03
    URL: http://golfers.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0