8de December

Idag skall jag prova en whisky som ser lite skum ut måste jag nog säga, Den är nämligen helt svart i färgen, Ser ut som avslagen Coca-Cola. Kanske inte så konstigt igentligen. I många whisky har de färgämnen i. Det färgämne som används är E150 och det är samma som används bland annat i Coca-Cola. De verkar ha gått totalt överstyr med färgen i denna. Men så heter whiskyn också Black Dog på gaeiliska.

Cú Dhub Black Whisky

  • Varunummer: 83241 - Beställningssortimentet
  • Land: Storbritannien
  • Distrikt: Speyside
  • Styrka: 40,0%
  • Pris: 349 SEK
  • Doft utan vatten : Jag tycker att doften av färgämnet slår mycket igenom, Tycker den luktar Calorit om jag skall vara ärlig.
    Smak utan vatten : Smakar inte så mycket mer än sprit och något skumt kemiskt.
    Doft med vatten : Har svårt att placera vad det är för doft i denna med vatten??
    Smak med vatten : Se personligt omdöme :)
    Personligt omdöme : Black dog? jo fast jag får för mig att en stor svart våt hund både luktar och smakar mer än denna, Antagligen bättre också. Detta var en skum whisky. Svart som avslagen Coca-cola. Finns en viss sötma men det är inte mycket och kan nog skyllas på mängden E150. Eftersmaken är obefintlig och det gäller nog också "under tiden" smaken :) Skulle jag få denna utan att veta vad det är skulle jag nog inte gissa på whisky övertaget. Eftersom det snart är jul och alla pratar julklappar så kan jag rekomendera denna till de barn som har varit stygga. För fick de stygga barnen kol i julklapp och denna passar bra då, Och då menar jag inte bara för att den är svart.


    Kommentarer
    Postat av: Conny

    och jag som e beroende av cola, kanske ska undvika denna ändå.

    2008-12-08 @ 18:50:03
    Postat av: Sven O L

    Kul men inte mer, mycket söt och ingen maltsmak. Kan det vara som husguden skriver att det är rom från den skotska västkusten ;-)

    2008-12-08 @ 22:51:07
    Postat av: Håkan

    Whisky? Rom? Detta är en typisk slamkrypare i en blindprovning, jag skulle direkt identifierat den som nå'n form av rom (typ Jamaica-rom, ej fisk-rom).

    Smaken då? Tja, söt, slibbig, kort men man blir ändå inte svart i ögonen när man dricker den. OK, men inte mycket mer.

    Mitt betyg (enligt Johny's betygskala): 5

    2008-12-09 @ 08:42:29
    Postat av: JELA

    Lite för söt för min smak. Fägen ej OK!

    2008-12-09 @ 17:09:21
    URL: http://whiskyblogg.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0