11 December

Seven Oaks Canadian 6 Years Blended Whisky

  • Varunummer: 562
  • Årgång: 6 yo
  • Land: Kanada
  • Distrikt: Kanada
  • Styrka: 40,0%
  • Pris: 218 SEK

Doft utan vatten : Sprit eller rättare sagt acceton,  Nagellacksborttagningsmedel
Smak utan vatten :  Smakade som Explorer med whisky essans.
Doft med vatten : Doftar fortfarande som acceton även med vatten.
Smak med vatten :  En väldigt svag nyans av något söt men alldeles för spritig i smaken.
Personligt omdöme : Herrejesus...... Detta var en rysare.  Vet inte riktigt hur den blev en kanadensare, Jag tror att alla whisky som är i den är kanadensisk. Men annars är det en blended tillverkad i Sverige av Vin & Sprit. Jag tyckte detta var något av det värsta jag har varit med om i whisky. Jag nedvärderar absolut inte denna för att det är en blended, Det finns gott om blended som smakar alldeles underbart. Denna är verkligen inte en av dessa. Doften är mycket spritig och jag tycker man får minnesbilder från Jeltsin vodka eller Explorer.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Nja, en tallbarrsprodukt som mest passar (efter spätts med lite vatten) till en slibbig efterrätt, definitivt inte till en skön avkoppling eller njutning.

Nä, kanadensare, gå tillbaks till tallbarrskogen och häll ut denna dryck där som gödning (miljöförstöring?).

Nåja, trots sågningen (av tallen) så blir min bedömning: 3

2008-12-11 @ 21:36:01
Postat av: Anonym

Denna är ingen av mina favoriter. Känns spritig och billig. Lite Cola till denna kanske den blir bättre

2008-12-11 @ 22:08:41
Postat av: Göran

Denna är ingen av mina favoriter. Känns spritig och billig. Lite Cola till denna kanske den blir bättre

2008-12-11 @ 22:09:33
Postat av: Göran

Denna är ingen av mina favoriter. Känns spritig och billig. Lite Cola till denna kanske den blir bättre

2008-12-11 @ 22:11:06
Postat av: Sven O L

Så du vet hur Jeltsin vodka smakar ;-) Det finns för många drycker som utger sig för att vara whisky (whiskey) och den mest rysansvärda jag varit med om var en fransk som försökte likna en Islay. Snacka om associationer!!! Försöker denna verkligen utge sig för att vara en blended? Det hjälpte inte med vatten, så mycket finns nog inte. Bottennapp men nu har jag smakat denna också och det är ju intressant. Mer än 1 är den väl inte värd?

2008-12-11 @ 22:14:19
Postat av: Pär

Kan möjligen funka med farinsocker, kaffe & grädde?

2008-12-11 @ 22:22:40
Postat av: Kim

Jag tror det bästa förslaget vi har fått hittils är nog med coca-cola.

2008-12-11 @ 22:26:24
Postat av: anders brinte

Jag tror den bästa blandningen är med lite sprit, eller häll den i glöggen.

Men den brann bra i brasan!

Postat av: JELA

Inte min typ av whisky. Betyg:3.

2008-12-16 @ 12:28:30
URL: http://whiskyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0